close
تبلیغات در اینترنت
سخنرانی استاد پناهیان (به بی حجاب ها چه باید گفت؟)

موضوعات سایت
ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان
دعاهای روزانه ی ماه مبارک رمضان دعاهای روزانه ی ماه مبارک رمضان
حجاب و ماه رمضان حجاب و ماه رمضان
شب های قدر شب های قدر
اخبار اخبار
اخبار حجاب اخبار حجاب
اخبار سایت اخبار سایت
حجاب حجاب
هرم عفاف از حیا تا حجاب هرم عفاف از حیا تا حجاب
یک واجب فراموش شده یک واجب فراموش شده
حجاب امری دینی یا طائفه ای حجاب امری دینی یا طائفه ای
رابطه عفاف و حجاب رابطه عفاف و حجاب
مفهوم،فلسفه و فواید حجاب مفهوم،فلسفه و فواید حجاب
تاریخچه حجاب تاریخچه حجاب
تاریخچه حجاب در اسلام تاریخچه حجاب در اسلام
تاریخچه حجاب در ادیان تاریخچه حجاب در ادیان
حجاب در نزد رومیان حجاب در نزد رومیان
پوشش زن در ادیان الهی پوشش زن در ادیان الهی
حجاب در آیینه ی تاریخ حجاب در آیینه ی تاریخ
پوشش زن در ایران پوشش زن در ایران
پوشش زن در ایران 2 پوشش زن در ایران 2
پوشش زن در ایران 3 پوشش زن در ایران 3
پوشش زن در ایران 4 پوشش زن در ایران 4
حجاب در قرآن حجاب در قرآن
اقسام حجاب در قرآن اقسام حجاب در قرآن
چارچوب اسلامی حجاب چارچوب اسلامی حجاب
زنان الگو از نظر آیات قرآن زنان الگو از نظر آیات قرآن
حداقل و حداکثر پوشش در قرآن حداقل و حداکثر پوشش در قرآن
حریم عفاف حریم عفاف
راهکار های قرآنی راهکار های قرآنی
حجاب در ادیان حجاب در ادیان
حجاب در آیین یهود حجاب در آیین یهود
حجاب در آیین مسیحیت حجاب در آیین مسیحیت
حجاب در آیین زرتشت حجاب در آیین زرتشت
حجاب در اندیشه معصومین حجاب در اندیشه معصومین
حجاب در سیره حضرت زهرا حجاب در سیره حضرت زهرا
حجاب در نزد حضرت فاطمه (س) حجاب در نزد حضرت فاطمه (س)
چهل حدیث درباره پوشش چهل حدیث درباره پوشش
حجاب از نظر امام صادق (علیه السلام) حجاب از نظر امام صادق (علیه السلام)
حجاب از نظر حضرت محمد(ص) حجاب از نظر حضرت محمد(ص)
حجاب از نظر على (ع ) حجاب از نظر على (ع )
حجاب در خانواده حجاب در خانواده
زن مسلمان و حجاب زن مسلمان و حجاب
نقش خانواده در توسعه فرهنگ حجاب نقش خانواده در توسعه فرهنگ حجاب
حدود پوشش نزد محارم حدود پوشش نزد محارم
نشاط در خانواده نشاط در خانواده
حجاب در جامعه حجاب در جامعه
آثار اجتماعی حجاب در جامعه آثار اجتماعی حجاب در جامعه
حجاب و امنیت اجتماعی حجاب و امنیت اجتماعی
حجاب و سلامت فردی و اجتماعی حجاب و سلامت فردی و اجتماعی
استفاده همگانی ممنوع استفاده همگانی ممنوع
بد حجابی در نگرش جامعه شناسی بد حجابی در نگرش جامعه شناسی
حجاب ضامن امنیت اجتماعی حجاب ضامن امنیت اجتماعی
عفاف جامعه در دست حجاب عفاف جامعه در دست حجاب
فواید حجاب در جامعه فواید حجاب در جامعه
نقش حجاب در ایمن سازی جامعه نقش حجاب در ایمن سازی جامعه
حجاب در آیین نظرات حجاب در آیین نظرات
نظر امام خمینی (ره) نظر امام خمینی (ره)
نظر روانشناسان نظر روانشناسان
بانوی مسلمان کووزبی بانوی مسلمان کووزبی
بانوی مسلمان استرالیایی بانوی مسلمان استرالیایی
بانوی مسلمان ژاپنی بانوی مسلمان ژاپنی
بانوی مسلمان روسی بانوی مسلمان روسی
بانوی مسلمان آلمانی بانوی مسلمان آلمانی
بانوی مسلمان امریکایی بانوی مسلمان امریکایی
گفتگو با جامعه شناس ترک گفتگو با جامعه شناس ترک
نظر امام خامنه ای نظر امام خامنه ای
نظر افراد دیگر(مستند) نظر افراد دیگر(مستند)
حجاب در وصیت شهیدان حجاب در وصیت شهیدان
کشف حجاب کشف حجاب
ماجرای کشف حجاب ماجرای کشف حجاب
زوایایی از پدیده کشف حجاب زوایایی از پدیده کشف حجاب
پیامدهای کشف حجاب پیامدهای کشف حجاب
کشف حجاب در کلام امام خمینی کشف حجاب در کلام امام خمینی
پرسش و پاسخ پرسش و پاسخ
آیا پوشیدن مانتو،شلوار و مقنعه برای زن بهتر نیست؟ آیا پوشیدن مانتو،شلوار و مقنعه برای زن بهتر نیست؟
آیا میدانید برهنگی از کجا آمد؟ آیا میدانید برهنگی از کجا آمد؟
حجاب و پاسخ به شبهات حجاب و پاسخ به شبهات
حد حجاب برای خانمها در قرآن و روایات حد حجاب برای خانمها در قرآن و روایات
آیا حجاب برتر یعنی چادر؟ آیا حجاب برتر یعنی چادر؟
یک سوال و جواب؟؟؟؟ یک سوال و جواب؟؟؟؟
حجاب را چگونه تعریف میکنید؟ حجاب را چگونه تعریف میکنید؟
خواهرم نماز نمی خواند و حجابش را رعایت نمیکند خواهرم نماز نمی خواند و حجابش را رعایت نمیکند
چرا خانمها باید حجاب داشته باشند؟ چرا خانمها باید حجاب داشته باشند؟
آیا برای اینکه حجاب کامل داشت حتما باید چادر سر کرد؟ آیا برای اینکه حجاب کامل داشت حتما باید چادر سر کرد؟
آیا در زمان امام علی حجاب آزاد بود؟ آیا در زمان امام علی حجاب آزاد بود؟
بر اساسی خانمها باید حجاب داشته باشند؟ بر اساسی خانمها باید حجاب داشته باشند؟
آیا مسئولیت حجاب زن با شوهرش است یا باید تابع او باشم؟ آیا مسئولیت حجاب زن با شوهرش است یا باید تابع او باشم؟
پرسش و پاسخ پرسش و پاسخ
آموزش عمومی آموزش عمومی
آموزش برش چادر سنتی آموزش برش چادر سنتی
برش و دوخت چادر ملی برش و دوخت چادر ملی
آموزش بستن شال آموزش بستن شال
طرز شستن چادر مشکی طرز شستن چادر مشکی
آموزش برش و دوخت چادر شالدار آموزش برش و دوخت چادر شالدار
آموزش بستن روسری آموزش بستن روسری
دوخت چادر مقنعه بنددار دوخت چادر مقنعه بنددار
احکام حجاب احکام حجاب
احکام حجاب احکام حجاب
روابط با نامحرم روابط با نامحرم
تحلیل جرم بد حجابی تحلیل جرم بد حجابی
حدود پوشش در فقه اسلام حدود پوشش در فقه اسلام
معیار های اسلامی پوشش زنان معیار های اسلامی پوشش زنان
حکم پوشیدن لباس های تنگ در مقابل محارم حکم پوشیدن لباس های تنگ در مقابل محارم
پیامک حجاب پیامک حجاب
پیامک حجاب پیامک حجاب
ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان
بخش اول بخش اول
بخش دوم بخش دوم
بخش سوم بخش سوم
گالری حجاب گالری حجاب
گالری تصویری گالری تصویری
گالری ویدیویی گالری ویدیویی
کتاب کتاب
معرفی کتاب معرفی کتاب
کتاب همراه کتاب همراه
کتاب کامپیوتری کتاب کامپیوتری
مقالات مقالات
مقالات عفاف و حجاب مقالات عفاف و حجاب
تبیین نقش زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی تبیین نقش زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی
زن،سبک زندگی دینی زن،سبک زندگی دینی
زن،مدیریت مصرف در خانه زن،مدیریت مصرف در خانه
زن،ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی زن،ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی
زن،حمایت از کالای داخلی زن،حمایت از کالای داخلی
زن،خودباوری و تولید ملی زن،خودباوری و تولید ملی
آرشيو مطالب

لینکستان
فروشگاه اینترنتی
حجاب فاطمی
فیلمدرس های طبقه بندی شده زبان
فروشگاه حجاب
صالحین شهدای کوهانی
فروشگاه اینترنتی ایران حجاب
سایت جملات زیبا و حکیمانه
وبسایت تخصصی و آموزشی حسابداری
اسرا عفاف
هیئت مکتب العباس(ع)
انجمن کتابخانه عارف
مفاتیح
دلپریزاد
طنین یاس
تبیان زنجان
دلـتادانلود
مذهبی-دینی
سلحشوران آریا
آنتی ماسون
سایت بیت الذاکرین
در جستجوی واقعیت
حسینیه اعظم زنجان
ورود بسیجی ها ممنوع
پایگاه خبری مهر زنجان
بسم الله الرحمن الرحیم
پایگاه خبری زنجان ارزشی
حجابم تاج بندگی من است
ஐمثبت هاي باحجابஐ
پایگاه فرهنگی عفاف و حجاب
گروه نرم افزاری یا مهدی (عج)
امید شیعیان خواهد امد غم مخور
پایگاه فناوری اطلاعات مضفریان
جاستین بیبر عروسک صهیونیسم
انجمن علمی دانشجویی مدریــک
کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان
سامانه جامع مشاوره و عفاف و حجاب
فروشگاه اینترنتی محصولات حجاب حریم ریحان
بانک جامع اطلاعاتی مقالات طلاب حوزه علمیه صاحب الزمان اصفهان

پایگاه رسمی عفاف و حجاب پایگاه رسمی عفاف و حجاب پایگاه رسمی عفاف و حجاب
آرشیو لینک ها ارسال لینک
جستجو

جستجو گر پیشرفته سایت





سخنرانی استاد پناهیان در شب ششم محرم در دانشگاه امام صادق (ع)
به بی‌حجاب‌ها چه باید گفت؟
اگر کاربرد داشتن نگاه فطری به دین را بدانیم، می‌بینیم در مقابل تفکر غرب چه سلاح پر کاربردی است؛ یکی از سلاح‌ها و شیوه‌های همیشگی کفار در مقابل دینداران تمسخر بوده است.
و ادامه ........

به گزارش مرآت به نقل از مشرق، پناهیان در شب ششم محرم در دانشگاه امام صادق (ع) به شرح زیر گفت: 

اما اگر عقل انسان به فطرت برسد، ابزار تمسخر از دست کفار گرفته می‌شود؛ ریشه تمسخر باید کنده شود، البته اگر بخواهید ریشه تمسخر کنده شود، راهش این است که عقل انسان به فطرت برسد.
 
ابزار و ریشه تمسخر آن‌ها چیست؟ آنها دین را باری می‌دانند که بر تو تحمیل شده است، در مقابل، خودشان را آزاد می‌انگارند پس به خودشان اجازه می‌دهند تو را تمسخر کنند، بعد از تمسخر خواهند گفت: ما آزادیم، شما نیز آزاد باشید و هر کاری دل‌تان می‌خواهد بکنید.
 
اگر عقل شما به فطرت برسد، دین را یک بار تحمیلی به خود نخواهید دید بعد، در مقابل آنها خواهید گفت: اتفاقاً تو خودت باش تو آزاده باش. ما چون به فطرت خودمان بازگشتیم، احساس آزادی می‌کنیم این تو هستی که اسیر ابلیس و هوای نفس خود شده‌ای.
 
تمام سخنانی که آنها برای تمسخرمان می‌گویند را باید ما بگیریم و به آنها بگوییم؛ گاهی، غیر فطری از دین دفاع می‌کنیم؛ البته عاقلانه است، ولی دلیلی غیرفطری است، این دلیل اشتباه است. آن قدر با زبان فطرت سخن نگفته‌ایم که راه را برای تمسخر دیگران باز کرده‌ایم، در حالی که ما باید خودشان را به یاد خودشان بیندازیم، باید یادشان بیاوریم که در ذات خود فطرتی دارند و اگر به آن برسند احساس آزادی خواهند کرد.
 
اگر به زبان عاقلانه منهای فطرت بخواهیم برای دین علت بیان کنیم، خواهیم گفت، بالاخره قیامتی هست و بالاخره خدایی نیز هست؛ این خدا گفته است اگر اعمال دینی را انجام ندهید چوبش را در روز قیامت خواهید خورد؛ یعنی همه چیز را به قیامت محول می کنید.
 
طریقه دیگری که سعی می‌کنند دین را عقلانی اثبات کنند، این است که اگر دینداری کنید، برای دنیای خودتان نیز بهتر است، خدا ما را بهتر می‌شناسد، از همین جهت برنامه‌ای را در اختیار ما گذاشته تا زندگی بهتری داشته باشیم؛ من نیز باید برنامه‌ای را که به من تحمیل شده انجام دهم تا به سعادت دنیا و آخرت برسم.
 
البته من نمی خواهم بگویم این ادله اشتباه است، حرف من این است که این دلایل کافی نیست؛ پاسخ عاقلانه‌تر که فطری نیز هست، این است که دین با ذات و دل من سازگار است، اگر دینداری نکنم با دلم چه کنم؟ من هر لحظه احساس نیاز می‌کنم که به دین پایبند باشم با چنین پاسخی دیگر نمی‌توانند مسخره‌ات کنند.

آیت الله شاه‌آبادی جمله ای دارد که می‌گوید: شما اگر به این انگیزه که پاسخ نیاز فطری‌تان را دهید دینداری کنید بالاتر از این است که به قصد صلاح و فلاح دینداری کنید.
 
هالیوود جهان را با ابراز تمسخر کنترل کرده و می‌کند، آیا شما فکر می‌کنید که یک احساس روانی کوچک و زودگذر است که برای مدت کوتاهی درگیر آن می‌شوید؟ تمسخر ابزاری است که ته دل شما را خالی می کند تا دست از دینداریتان بردارید.
 
فکر می‌کنید تنها شما هستید که درگیر تمسخر بی‌دین‌ها هستید؟ خیر جهان با تمسخر اداره می‌شود، تمام برنامه‌سازی‌های علیه دین ناب، از ابزار تمسخر استفاده می‌کنند، در مقابل تمامی این تمسخرها، فطرت قرار می‌گیرد، تو می‌گویی دلم می‌خواهد که دین را ارج می‌گذارم؛ این در حالی است که تو راست می‌گویی، نه آن کسی که می‌گوید دلم می‌خواهد همجنس بازی می کنم.
 
آنها سال‌هاست تحت فشار رسانه‌ها مجبور به همجنس‌بازی هستند، مثلاً در برنامه‌ای تلویزیونی کشیشی را می‌آموزند که بگوید همجنس گرایی کاری زشت و مشمئزکننده است بعد همجنس بازی می‌گوید من که از آن مشمئز نمی‌شوم، شاید این کشیش درون خود از این عمل بدش می‌آید، اما ما که بدمان نمی‌آید، چند بار که بحث به همین شکل گشت، از کلیت آن جلسه این نتیجه‌ گرفته ‌شد که همجنس‌گرایی چیز خوبی است، بعد می‌روند قانون همجنس گرایی را تصویب می‌کنند، پس او هم در ذات خود همجنس گرایی را دوست ندارد.
 
چند سال قبل دانشجویان علوم اجتماعی دانشگاه تهران تحقیقی کرده بودند که نتیجه‌ای که به من ارائه دادند، این گونه بود که 70 درصد کسانی که حجاب را کنار گذاشته بودند، از ترس تمسخر دیگران آن را کنار گذاشته اند و دلشان نمی‌خواست حجاب را کنار بگذارند، اما از ترس تمسخر، از آنچه که دلشان می‌خواست، گذشتند.
 
در جامعه امام زمان از مهندسی معکوس تمسخر استفاده می‌کنند، می‌گویند: روی ذهنت چه کار کردند که گناه کردی؟ پالان به روی دوشت انداخته‌ و حمارت کرده‌اند که گناه کردی؟ دیگر کسی که این حرف‌ها را می‌شنود، جرات نمی‌کند در جامعه گناه کند.
 
سطح دینداری فطری بسیار بالاتر از سطوح دیگر است، ما در عصر نزدیک به ظهور به ابزاری‌ قوی مثل فطرت نیاز داریم. ما باید به بی‌حجاب‌های عالم بگوییم راحت باش، خودت باش چرا با بی‌حجابی خود را اذیت می کنی؟
 
اما به امام حسین (ع) برگردیم؛ چرا مردم با هر شأنی به خیابان‌ها می‌آیند و به سر و سینه می‌زنند؟ و اگر همه عالم هم مسخره‌شان کنند باز هم از حسین دست برنمی‌دارند؟ زیرا حسین آن بخشی از فطرت است که به آن دست پیدا کرده‌ اند.
 
رابطه طبیعت نیز با امام حسین (ع) فطری است، اصلاً جلوه عالی فطرت، حسین است و بس. امام رضا (ع) می فرماید: در کربلا که آن اتفاق افتاد، آسمان‌ و سنگ‌ها نیز خون گریه کردند، منظور فطرت آسمان و سنگ‌هاست که با حسین ارتباطی فطری گرفته‌اند
 
رابطه ما با خدا از جنس فطرت است، ارتباطمان با امام حسین (ع) نیز از همین جنس است، پس اگر ما فطرت را بشناسیم راحت‌تر می‌توانیم عقل را جمع و جور کنیم.
 
یک نکته دیگر نیز این است که هر کسی، با فطرت جذب نمی‌شود، خب نشود، به جهنم که جذب نمی‌شود، کسی که با براهین فطری جذب نمی‌شود با هیچ چیز دیگری نیز جذب نمی‌شود. می‌خواهید چه کار کنید؟ خود جهنم را بیاورید به آنها نشان دهید باز هم حرفت را قبول نمی‌کنند، خدا در قرآن فرموده که اگر به جهنم هم بروند و سپس به دنیا بازگردند باز هم همه چیز را انکار خواهند کرد.
 
حال از این مقوله طولانی که بگذریم به این می رسیم که ارزش بیداری به 10 نکته است.
 
1- با سهولت و سرعت پذیرفته می‌شود.

2- دین‌داری عاشقانه شروع می‌شود، عاشقانه دینداری کردن فقط در گرایش فطری وجود دارد نه گرایش‌های اکتسابی.
 
امام رضا(ع) در پایان سخنی طولانی به «ابن شبیب» می‌فرماید: بر تو باشد که دست از ولایت ما برنداری، اگر مردی یک سنگ را دوست داشته باشد، روز قیامت با آن سنگ محشور خواهد شد.
 
چرا این گونه است؟ می‌دانید دوست داشتنی‌های تو مهم‌ترین دارایی‌های تو هستند؟ حالا ببینید حب الحسین با تو چه می‌کند؟
 
این مسائل در ذات محبت است و اثر ذاتی محبت را در عالم نگاه کن.
 
محبت امام حسین(ع) را در دلتان تقویت کنید، دستورالعمل آن‌ هم این است که وقتی محبت داشتی نگو آن محبت در صندوقچه‌ دل سینه‌مان هست و هر وقت دلمان برای این محبت تنگ شد به روضه‌ها سرمی‌زنیم. شما اگر گوهری داشته باشید آن را بی‌جهت رها می‌کنید؟ باید آن را آبیاری کنید و هر هفته به آن برسید.
 
3- عاقلانه است.
4- لذت بخش است.
5- همه جانبه انسان را رشد می‌دهد.
6- به اوج دین‌داری می‌رساند.
7- پایداری در دین به همراه خود می‌آورد.
8- آفاتی مثل عجب و ریا را از بین می برد.
9- نفاق را از بین می برد.
10- ادله‌ای همگانی و فراگیر است.
 
ما در جلسات قبل گفتیم که فطرت با تهذیب و تماشا شکوفا می‌شود، معنای تهذیب چیست؟ برای آن که کشش‌های فطری خود را شکوفا کنید، کشش‌های غیرفطری را که خودت می‌فهمی نیازهای واقعی نیستند، باید کنار بگذارید.
 
هیچ بلایی سرت نمی‌آید اگر به کشش‌های غیرفطری توجهی نکنی و بگویی برو گمشو. خیالتان راحت باشد، باز هم برمی‌گردد. اسیر کشش‌هایی که فطری نیستند، نشو. این می‌شود معنای تهذیب نفس. اگر تهذیب نفس کردی، عشق ذاتی ات شکوفا می‌شود.
 
ادب یعنی یک برنامه مداوم با هوای نفس، تا این برنامه به نتیجه برسد، طول می‌کشد، سخت نیز هست، ولی کشش‌های ذاتی‌ات را شکوفا می‌کند.
 
راه دیگر شکوفا کردن فطرت، تماشا است اما حواستان باشد تهذیب را به بهانه تماشا رها نکنید. اشک برای امام حسین(ع) خوب است، ولی حتماً باید با تهذیب همراه باشد، آن زمان است که اثر دارد.
 
فردی که در خانه آیت الله بهجت هفت سال خدمت می‌کرد، می گفت که یک بار به سفر مشهد رفتم، آیت الله بهجت از من پرسیدند به زیارت که رفتی خود امام رضا(ع) را زیارت کردی؟ من گفتم: نه فرمودند، حتی خواب حضرت را نیز ندیدی. عرض کردم: نه باز هم سوال کردند یعنی هر زمان که به زیارت می‌روی، امام را زیارت نمی‌کنی؟ من هم جواب دادم: نه، ایشان با حالت تعجبی عمیق گفتند: عجب.
 
زیارت که نوعی تماشاست، فطرت را شکوفا می‌کند، اما باید با تهذیب همراه باشد.


ادامه مطلب
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط رویا در تاریخ 1394/8/11 و 16:30 دقیقه ارسال شده است

با سلام و عرض ادب
سخنان استاد مثل همیشه تیری ست در دل تاریکی ابهامات سوالات..
و اینبار بحث ارشاد و اعلام مواضع دینی از طریق خود آدمی که فطرت است.
جای دوری هم نمیرود که آدمی به خودش هم سری بزند تا دیگر طبق روش های نادرست عمب نکند..

این نظر توسط مائده در تاریخ 1394/1/11 و 23:05 دقیقه ارسال شده است

دوستتون دارم این جامعه نیاز به کار فرهنگی دارد...


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
پایگاه مراجع عظام تقلید


**************************************************************************


رسول خدا(صلي‌الله‌عليه‌وآله)فرمودند: خداوند شما را از عريان شدن بازداشته است؛(بحار الانوار ج. 56) لذا از عريان شدن بپرهيزيد.( سنن الترمذي )

پيامبر روزي يكي از كارگران خود را ديد كه در فضاي باز غسل مي‌كند. به وي فرمود: نمي‌بينم از خدايت شرم كرده باشي! مزدت را بگير ما نيازي به تو نداريم.( المصنف )

رسول خدا(صلي‌الله‌عليه‌وآله)فرمودند: خداوند شما را از عريان شدن بازداشته است؛(بحار الانوار ج. 56) لذا از عريان شدن بپرهيزيد.( سنن الترمذي )

عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
آمار کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 311
کل نظرات کل نظرات : 160
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 160

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 39
باردید دیروز باردید دیروز : 41
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 80
بازدید ماه بازدید ماه : 637
بازدید سال بازدید سال : 15,351
بازدید کلی بازدید کلی : 730,377

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.164.198.240
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

امكانات سایت